نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه
نوشته شده توسط : nadi

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

 

بی شک مطالعه منابع معتبر و درست برای هر آزمونی مهم و حیاتی ست و چنانچه فردی تصور کند بدون مطالعه منابع اصلی آزمون می تواند موفقیتی در آزمون بدست اورد به نوعی در اشتباه می باشد و صرفا زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه دروسی خواهد کرد که احتمالا سوالات بسیار کمی را بر اساس مطالب انها پاسخ خواهد داد. اما در کنار منابع اصلی چیزی که حائز اهمیت بالایی است و می تواند به داوطلب کمک شایانی در ایجاد آمادگی برای ازمون اصلی نماید. نمونه سوالات آزمون می باشد. در این بین به دلیل آنکه آزمون یوس یک آزمون امتحان در سطح خارجی ست و سوالات این آزمون توسط طراحان سوال در یک کشور خارجی انجام می پذیرد لذا در دست داشتن نمونه سوالات سال های قبل یوس می تواند کمک زیادی به داوطلبان شرکت در آزمون نماید.

آزمون یوس برای چه رشته هایی است

 

یکی از سوالاتی که مدام می شنویم آن است که آیا برای تحصیل در ترکیه حتما و حتما باید در آزمون یوس رکت نماییم و در ان نمره قبولی بگیریم تا اجازه ثبت نام در یکی از دانشگاه های ترکیه را داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت آزمون یوس برای همه رشته ها و در همه دانشگاه های ترکیه نیست و برخی از دانشگاه ها برای رشته هایی که در دانشگاه ارائه می شود آزمون یوس نمی گیرند. اغلب این دانشگاه ها جزو دانشگاه های غیر دولتی و خصوصی ترکیه می باشند و دانشجویان باید تمام هزینه های مربوط به تحصیل خود را شخصا بپردازند. از سویی مدارک برخی از این دانشگاه ها در برخی از کشورها مورد قبول نیست و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها با شرایط خاص می بایست در کشور خود برای اعتبار مدارک دانشگاه ی خود می بایست دروسی در تحصیل نمایند واین یعنی هدر رفت وقت و هزینه و انرژی مضائف تر.

هزینه آزمون یوس ترکیه

یکی دیگر از سوالات در خصوص هزینه های تحصیلی و یا هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون یوس می باشد. این هزینه را می توانید از طرق مستر کارت یا گرین کارت خود مستقیما در سایت های دانشگاهی ترکیه واریز نمایید که نیاز به دقت می باشد تا عملیات ثبت نام به درستی اتفاق بیافتد و یا نمی توانید از طریق موسسات معتبری که در داخل ایران وظیفه پذیرش و ثبت نام برای آزمون یوس را دارند انجام دهید. هزینه ثبت نام در این موسسات بر اساس دستورالعمل های اجرایی ثبت نام دانشگاه های ترکیه اعلام می شود.

محل برگزاری آزمون یوس در ایران

محل برگزاری آزمون یوس در ایران قبلا بصورت حضوری و یر نظر نماینده گان ترکیه ای انجام می پذیرفت اما در برخی از موسسات با مجوز های رسمی این آزمون از طریق پرتال و سایت انجام می پذیرد برای مشاهده این امکانات می توانید به سایت های این موسسات دقت نمایید و بخشی را بنام آزمون یوس و یا برگذاری آزمون مشاهده نمایید. که این بخش معمولا غیر فعال بوده و فقط در زمان اعلا شده دولت تزکیه برای برگزاری آزمون و امتحان یوس فعال می شود.

آزمون یوس ویکی پدیا

آزمون یوس به حدی مهم و معتبر می باشد که در خصوص ان و تاریخچه برگزاری آزمون یوس اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری می باشید می توانید علاوه بر مطالعه مطالب در سایت آتاکان به سایت ویکی پدیا نیز مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی را در این سایت مرجع نیز مطالعه نمایید.

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه 2018

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه 2018 و زمان های قبلی تر یکی از پر جستجو شده ها در این روزه ها می باشد چرا که بسیاری از سایت ها این سوالات را برای کمک به آشنایی با طراحی سوالات در اختیار داوطلبان قرار می دهند. اما سایت آتاکان نمونه سوالات یوس سالهای بعد از 2018 را نیز در اختیار داوطلبان قرار داده است و جالب تر اینکه برای دانلود این نمونه سوالات و پاسخنامه های صحیح مربوط به این سوالات نیازی به پرداخت هزینه و پول نخواهید بود و براحتی بعد از ورود به سایت در بخش نمونه سوالات آزمون یوس می توانید سوالات مربوط به هر دانشگاه را بطور مجزا در دسترس داشته و در صورت تمایل آنها را دانلود نمایید.

زمان برگزاری آزمون یوس 2023

زمان برگزاری آزمون ها همانطور که بیان کردیم با توجه به دانشگاه یکه انتخاب می نمایید بر اساس تقویم دانشگاهی ترکیه در فروردین و یا اردیبهشت و احتمالا در خرداد ماه می باشد و این زمان برای هر سال یکسان می باشد اما برای اگاهی از زمان دقیق یوس می توانید با مشاوران موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند و البته جوزهای لازمه را نیز دریافت کرده اند جویا شوید. و یا با ثبت نام در این موسسات و کلاس های آمادگی و تقویتی برای آزمون یوس کارهای ثبت نامی را بر عهده این موسسات قرار داده و استرس از دست دادن زمان ثبت نام را از خود برهانید.

زمان برگزاری آزمون یوس 1401

 زمان برگزاری آزمون یوس 2022 و یا همان 1401 نزدیک است و همین اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. لذا برای شرکت در آزمون زمان چندانی باقی نمانده و دیگر جای تردید برای علاقه مندان به تحصیل در ترکیه نمانده است. اما افرادی که هنوز آمادگی حضور در این آززمون همسایه گردشگرمان یعنی ترکیه ندارند می تواننداز هم اکنون برای شرکت در این آزمون خبرای سال 1402 آماده شوند و با قدرت در این یوس شرکت نمایند تا ذدر رشته مورد نظر خود مثلا پزشکی قبول شوند. برای آگاهی از آزمون یوس پزشکی و نحوه شرکت در ان و اسامی دانشگاه های که در این زمینه خوش می درخشند می توانید در مقالات مربوط به پزشکی و آزمون یوس پزشکی اطلاعات بیشتذی را بدست آورید.
 
 




:: برچسب‌ها: آزمون یوس , رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه , ازمون یوس , تحصیل در ترکیه , یوس ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: